مقالات هنر دیجیتال / هر طراحی باید این هشت هنرمند را بشناسد

2573

هر طراحی باید این هشت هنرمند را بشناسد

هنرمندان پاپ آرت، رسوم متداول هنرهای زیبا را به همراه ترکیب با تصویر‌سازی فرهنگ مردمی به چالش کشیده اند. ما در اینجا با نفوذترین و مؤثرترین این هنرمندان در جنبش هنرهای زیبا را معرفی می‌کنیم.
هر طراحی باید این هشت هنرمند را بشناسد

هنرمندان پاپ آرت، رسوم متداول هنرهای زیبا را به همراه ترکیب با تصویر‌سازی فرهنگ مردمی به چالش کشیده اند. ما در اینجا با نفوذترین و مؤثرترین این هنرمندان در جنبش هنرهای زیبا را معرفی می‌کنیم.

پاپ آرت، یک جنبش هنری بصری است که در اواسط سال‌ 1950 پدید آمد. در آن دوران این سبک به عنوان نمادی بر تولیدات انبوه، شهرت و توسعه صنایع تبلیغاتی مانند تلوزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی تمرکز داشت و هویت فرهنگی جدیدی را در هنر و طراحی ایجاد کرد.

سبک هنری پاپ آرت با ویژگی‌های جسارت و بی پروایی، رنگارنگی و فکاهی طنز آلود شناخته شده که بسیاری از اصول طراحی از جمله سبک‌های مختلف نقاشی و مجسمه سازی و کلاژ و هنرهای خیابانی را با هم ترکیب می‌کند. در اینجا ما هشت نفر از هنرمندانی را که در این سبک پیشتاز هستند معرفی می کنیم.

1. کیت هرینگ

 کیت‌هرینگ در سال‌ 1980 موفقیت‌های بین المللی کسب کرد.

او متولد پنسیلوانیا و بزرگ شده همانجا بود. بعد از ترک دانشگاه در سال 1978، به خلق آثار هنری پاپ آرت پرداخت. بین سال‌های 1980 تا 1989، به واسطه نمایشگاه‌های مستقل و مشترکی که برگزار کرد، در سطح بین المللی شناخته شد. هرینگ در فوریه سال 1990 در گذشت اما آثار او همچنان تاثیر‌گذارترین آثار در سبک پاپ آرت می‌باشد.

2. کلییز اولدنبرگ و کوژ ونبرگ

هر دوی این هنرمندان پاپ آرت را به زندگی مردم آوردند.

این دو هنرمند بیشتر به این خاطر شناخته شده اند که با بزرگ کردن موضوعات روزمره و قرار دادن آنها بالای ساختمان‌ها و یا وسط پارک‌ها، هنر عامه را وارد زندگی مردم کردند. توضیح آنها این بود که ما می‌خواهیم به روش خودمان با توده مردم ارتباط برقرار کنیم. ما در هرجا و هر مکانی می‌توانیم در مورد طرح‌ها و پروژه‌های خود صحبت کنیم، اما معمولاً تصمیمات اصلی را در کارگاه‌هایمان می‌گیریم. جایی که با انبوهی از موضوعات و مدل‌ها و نوشته‌ها و نقاشی‌های مربوط به گذشته و حال احاطه شده ایم و هرزمان که ممکن باشد در مشاهدات خود از هر مکانی برانگیخته می‌شویم.

3. رابرت راشنبرگ

رابرت‌راشنبرگ، مدال ملی هنر را در سال 1993کسب کرد.

او بخاطر ترکیب‌ها و کلاژهایش در دهه 50 معروف شده، که در آنها مواد و اشیاء غیر سنتی را در ترکیب‌های خلاقانه به کار برده است. او هم نقاش و هم مجسمه ساز بود و آثار او اغلب ترکیبی از این دو هنر است. او هم عکاسی می‌کرد، هم نقاشی و هم اجرای نمایش و همچنین جایزه مدال ملی را در سال 1993 دریافت کرد. او در سال 2008 درگذشت.

4.ریچارد همیلتون

همیلتون که از نظر بسیاری به عنوان پدر پاپ آرت شناخته می شود، آثار بسیار معروفی را در سال‌های 1950 تا 1960 ساخته است. احتمالاً، معروف‌ترین اثر او در سال 1956، کلاژی با نام "چه چیزی است که خانه‌های امروزی را متفاوت‌تر و جذاب‌تر می‌کند؟" است، که برای نمایشگاه فردا از یک گروه مستقل در لندن ساخته شد. این اثر کاتالوگی نهایی است از تصویر سازی پاپ آرت که در آن به روزنامه‌ها، کمدی‌ها، تبلیغات، اختراعات، غذاها و بسته بندی، تلوزیون و سینما اشاره شده است.

5. روی لیکتنستاین

Whaam اثر هنرمند سبک پاپ آرت، روی‌لیکتنستاین،است که بر اساس تصویری از کارتون «همه مردان آمریکایی جنگ» از شرکت دی سی کامیکس ساخته شده، و به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگزارترین اثر او و نیز یکی از معروف‌ترین مثال‌های سبک پاپ آرت شناخته شده است. این تصویر عکسی دو قسمتی، هواپیمایی جنگی در حال پرتاب موشک با آتش زرد و قرمز ناشی از انفجار را نشان می‌دهد.

روی‌لیکتنستاین، در سال 1923 در نیویورک متولد شده است. او یکی از پیشگامان جنبش پاپ آرت به شمار می‌رود. نقاشی‌های این هنرمند اغلب از فیلم‌های کارتونی، ماشین‌های شست‌و‌شو و سیب زمینی‌های پخته الهام گرفته که امروزه جزء ادبیات تاریخی این سبک به شمار می‌روند.

6. پیتر بلیک

پیتر‌بلیک دراین نقاشی بالکنی، سبک پاپ آرت را با هنرهای زیبا ترکیب کرده است.

در نقاشی بالکنی، تکه مجسمه ای از پاپ آرت بریتانیایی است. در نگاه اول، این تصویر کلاژ به نظر می رسد، اما در واقع یک نقاشی است که توسط پیتر‌‌بلیک یکی از معروف‌ترین هنرمندان بریتانیا در سال 1950 به زیبایی ترکیب شده است. پیتر بلیک به عنوان یکی از پیشگامان پاپ آرت، در نقاشی‌های خود اغلب از ترکیب تصاویر آگهی‌ها و تکه‌های کلاژ استفاده می‌کند. این ویژگی، به ویژه در نقاشی بالکن کاملاً مشخص است و علاقه او را به ترکیب فرهنگ مردمی با هنرهای زیبا نشان می‌دهد.

7. اندی وارهول

اندی‌وارهول ،از بنیانگذاران پاپ آرت، این تصویر از «مرلین‌مونرو» را در سال 1962 خلق کرده است. او شاید یکی از شناخته شده‌ترین افراد در جنبش پاپ آرت باشد. وارهول در اوایل سال 1960 شروع به کسب تجربه از طریق نقاشی تصاویر تولیدات معروف آمریکایی مثل قوطی‌های سوپ کمپبل و بطری‌های کوکاکولا کرد.

در سال 1962، چهار ماه بعد از مرگ مرلین مونرو، انبوهی از تصاویر این بازیگر را کشید که همگی بر اساس تصاویر تبلیغاتی فیلم «نیاگارا» در سال 1953 بود. شاید او با معروف‌ترین اثر خود، تکراری از تصاویر، حضور مرلین مونرو را در رسانه‌ها بازنمایی کرده، عکسی دوقسمتی که در یک سمت آن پرتره ایی با رنگ‌های سرزنده و در سمت دیگر با رنگ‌های سیاه و سفید محو که نمادی از جنون و مرگ یک فرد مشهور است. وارهول چنین نقاشی‌هایی با همین سبک از افراد مشهور دیگری هم مانند جک کندی و الویس پرسلی نیز کشیده است.

8. دیوید‌‌ هاکنی

سبک کاری دیوید‌‌هاکنی باعث شد تا او به عنوان یکی از پیشگامان جنبش پاپ آرت شناخته شود.

این هنرمند بریتانیایی، بیشتر به خاطر نقاشی‌هایی از چشم اندازغروب خورشید شناخته شده که از سال 1963 تا 2005 که  در آمریکای لاتین زندگی و کار می‌کرد، آنها را خلق کرده است. آثار اولیه او که ترکیبی از حالت فکاهی، رنگ‌های سرزنده و به کارگیری تصاویر به سبک مجلات بود، به سرعت باعث معروفیت او در پاپ آرت شد. وی با توسعه سبک کاری خود در سال 1980، شروع به ساخت فوتو کلاژ، نخست نقاشی‌های پولاروید و سپس عکس‌های چاپی رنگی 35 میلی متری کرد.‌هاکنی، هنوز هم به عنوان یک نقاش و طراح و فیلم ساز و طراح تئاتر و چاپگر و مهارت‌های گوناگون به فعالیت مشغول است.

نظرت چی بود؟
کلمات کلیدی
نظرات
اولین نفری باشید که نظر می دهید!

برای نظر دادن و مشاهده همه نظرها وارد حساب کاربری خود شوید