اخبار هنر دیجیتال / موقعیت انسان در جهان هستی

1347

موقعیت انسان در جهان هستی

روایت مرجان صداقتی از نمایشگاه "جولانگاه هیچ" در گالری آ
موقعیت انسان در جهان هستی

نمایشگاه آثار مرجان صداقتی با نام "جولانگاه هیچ" در گالری آ برپاست. در این نمایشگاه بیش از 30 اثر به نمایش درآمده است که با اکریلیک روی بوم و تعدادی هم روی کاغذ خلق شده‌اند. صداقتی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: من سالها است که نقاشی می‌کنم اما از حدود 12 سال پیش رویکردم به سمت مفاهیم اجتماعی و موقعیت انسان در جهان هستی تغییر کرد. از آن پس به جست و جوی المان‌های تصویری پرداختم که با استفاده از آنها بتوانم این مفاهیم را در آثار خود مطرح کنم.

صداقتی افزود: کارهای من ابتدا بیشتر خطی بودند اما به مرور لکه‌های رنگ و سطح نیز به آنها اضافه شد. در این آثار هم جنبه فیگوراتیو و هم جنبه انتزاعی دیده می‌شود. انسان، سگ، شغال، اشیاء، گیاهان و... المان‌هایی هستند که در فضای تابلو در هم پیچیده هستند و فضایی که با کنتراست تیره و روشن به وجود آورده‌ام به لحاظ بصری این موقعیت اجتماعی را نمایش می‌دهد.

او با اشاره به اکسپرسیو بودن آثارش گفت: من حتی پیش از اینکه وارد فضای آموزشی بشوم جنبه اکسپرسیو آثارم خیلی پر رنگ بود و علاقه داشتم که همه چیز را خیلی آزاد و رها نقاشی کنم. در هر کدام از این تابلوها ترکیب‌بندی رنگ و فرم متفاوتی وجود دارد. عامل بیانی اصلی من عناصر فیگوراتیو است و فضاهای بصری که با ایجاد کنتراست به وجود آوردم زمینه را مثل یک صحنه تئاتر مهیا می‌کند تا عناصر بتوانند در آن بازی کنند.

صداقتی ادامه داد: عامل اصلی بیان من بیشتر طراحی و خط است و به دفرماسیون توجه زیادی دارم. رنگ‌ها نیز از همین فضا تبعیت می‌کنند. خصلت اصلی آثار اکسپرسیون توجه به خط است و این ویژگی در آثار من هم دیده می‌شود.

نمایشگاه آثار مرجان صداقتی تا 10 دی در گالری آ برپاست. گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 قرار دارد.

نظرت چی بود؟
کلمات کلیدی
نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!

برای نظر دادن و مشاهده همه نظرها وارد حساب کاربری خود شوید