مقالات هنر دیجیتال / 40 ژست عکاسی از مدل زن

4947

40 ژست عکاسی از مدل زن

داشتن ژست خوب در عکاسی بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های بزرگ عکاس و سوژه می باشد که می توان گفت به یک اندازه برای هر دو مهم است. اینکه جلوی دوربین چه ژستی بگیریم، به شرایط محیط نیز بستگی دارد، اما با رعایت برخی نکات بسیار مهم و با ایده گرفتن از ژست‌های عکاسی های نمونه، می‌توان عکس خوبی گرفت. در زیر می توانید چند ژست زیبای عکاسی زنانه را ببینید و از آنها استفاده کنید.
40 ژست عکاسی از مدل زن

داشتن ژست خوب در عکاسی بسیار مهم است و یکی از دغدغه‌های بزرگ عکاس و سوژه می باشد که می توان گفت به یک اندازه برای هر دو مهم است. اینکه جلوی دوربین چه ژستی بگیریم، به شرایط محیط نیز بستگی دارد، اما با رعایت برخی نکات بسیار مهم و با ایده گرفتن از ژست‌های عکاسی های نمونه، می‌توان عکس خوبی گرفت. در زیر می توانید چند ژست زیبای عکاسی زنانه را ببینید و از آنها استفاده کنید.

1 - ساده ترین ژست برای آغاز، نگاه به عقب از یک سمت است. به طوری که سر در پشت شانه قرار گیرد. دقت کنید که با تغییر زاویه، چطور یک چهره می‌تواند جذاب‌تربه نظر بیاید.

2 - در عکاسی پرتره، اغلب دست‌ها نادیده گرفته می‌شوند. از مدل خود بخواهید با دستانش در اطراف سر یا صورت بازی کند، و حالات و زوایای مختلف را امتحان کنید. در نوع عکاسی سعی کنید کف دست دیده نشود.

3 - اگر با قانون یک‌سوم آشنا هستید، می‌توانید با استفاده از آن و یک خط اُریب، ترکیب زیبایی ایجاد کنید. لازم نیست همیشه دوربین را صاف نگه‌ دارید. گاهی با کج کردن آن می‌توان به پرسپکتیوهای جذاب‌تری دست پیدا کرد.

4 - یکی از پوزیشن‌های زیبا عکاسی از سوژه در حالت نشسته است. در این حالت بهتر است مدل دو زانو را به هم بچسباند و زاویه عکاسی کمی از بالا باشد.

5 - یکی از حالات خوب، سوژه درحالت درازکش و یک‌طرفه است. در این حالت بهتر است ارتفاع دوربین را کم کرده و نزدیک به زمین عکاسی کنید.

6 - این روش یک پوزیشن متنوع برای عکاسی از مدل در حالت درازکش به حساب می‌آید. در این حالت بازوها روی زمین و به حالت استراحت قرار می‌گیرند. این پوزیش مناسب عکاسی در فضای بیرون همانند چمن یا گلزار است.

7 - یک پوزیشن پایه و ساده، زل زدن به دوربین در حالت خوابیده است. نزدیک زمین شوید و به آرامی به دور سوژه بچرخید تا بهترین زاویه را بیابید. تکان دادن سر و محل دست‌ها در بهتر شدن عکس‌ها کمک بسزایی دارد.

8 - یک پوزیشن خوب برای عکاسی ار همه نوع بدن با حالت دست و پای متنوع می‌باشد. در این حالت روی چشمان سوژه فوکوس کنید.

9 - یک حالت ساده برای عکاسی در سطوح مختلف همانند تخت، چمن، شن و … . از ارتفاع خیلی کم عکاسی کرده و روی چشم‌ها فوکوس کنید.

10 - یک حالت ساده دیگر برای عکاسی از سوزه در حالت نشسته روی زمین.

11 - یک حالت جذاب دیگر برای سوژه‌ای که روی زمین نشسته است. در این حالت زوایای مختلف را می‌توانید امتحان کنید.

12 - برای نشان دادن فیزیک بدن، می‌توانید از این پوزیشن استفاده کنید. اگر پس‌زمینه روشنی داشته باشید، حالت نیم‌رخ سوژه بهتر دیده می‌شود.

13 - پوزیشنی با نگاه ساده و معمولی. در این حالت تنوع بسیاری وجود دارد. از سوژه بخواهید با چرخاندن بدن و حالات مختلف سر و دست، ژست‌های متفاوتی ایجاد کند.

14 - در این حالت سوژه با گذاشتن دستان خود در جیب عقب شلوار، کمی مایل به دوربین بچرخد.

15 - خم شدن به سمت جلو، یک حالت جذاب به حساب می‌آید. این حالت بر نیم‌تنه بالایی سوژه، تاکید دارد.

16 - این پوزیشن برای کسانی که از هیکل مناسبی برخودار هستند، کاربردی‌تر است. این حالت با بالا بردن دست‌‌ها، بر انحنای بدن تاکید دارد.

17 - ژست‌های متفاوتی برای حالت ایستاده وجود دارد. این حالت اولیه است. از سوژه بخواهید با چرخاندن بدن خود، و تغییر جای دست‌ها و سمت نگاه حالات متفاوتی را جلوی دوربین ایجاد کند.

18 - برای نشان دادن حالت استراحت و آرامش می‌توان کمر را بر دیوار تکیه داد. همچنین در این پوزیشن سوژه می‌تواند با تکیه پا یا جمع کردن دست‌ها ، حس بیشتری را منتقل کند.

19 - عکاسی از نمای تمام بدن، برای کسانی که فیزیک خوبی دارند، پیشنهاد می‌شود. در این حالت بدن را به شکل S در آورده، دست‌ها را آزاد کنید و وزن بدن را روی یک پا بیاندازید.

20 - یک ژست خوب برای افراد لاغر و ورزشکار که تنوع زیادی را دربر دارد. از سوژه بخواهید دست خود را پشت سر گذاشته و بدن را خم کند. با تغییر زاویه و حالات سوژه، دید بهتر و مناسب‌تری پیدا خواهید کرد.

21 - یک ژست خوب برای شروع و لاغر نشان دادن سوژه. در این حالت چانه و شانه بدون آنکه به یکدیگر بچسبند در یک راستا قرار می‌گیرند.

22 - اغلب اوقات ساده‌ترین حالت، بهترین حالت می‌شود.

23 - یک مدل زیبا استفاده از دیوار یا اجسام اطراف در عکاسی از پرتره است. در این حالت سوژه کف دست خود را بصورت عمودی روی دیوار یا آن جسم می‌گذارد.

24 - اگر سوژه موی بلندی دارد، سعی کنید آن را در حالت حرکت نمایش دهید. سوژه بخواهید سر خود را درجهتی که می‌خواهید تکان دهد تا موها به حرکت در آیند. در این حالت باید سرعت شاتر مختلفی را امتحان کنید تا تصویر تار نشود.

25 - یک حالت خوب برای نشستن روی زمین یا نیمکت. به تصویر خود با استفاده از اجسامی حس ببخشید. مثلا با نگه داشتن یک فنجان چای در دست، می‌توانید حس گرم شدن انگشتان را به بیننده منتقل کنید.

26 - یک مدل ساده و جذاب در حالت نشسته روی نیمکت یا زمین.

27 - مدلی دیگر از حالت نشسته روی نیمکت

28 - یک حالت نشسته غیررسمی و معمولی روی زمین. در این حالت زوایای مختلفی را با گردش در اطراف سوژه و تغییر ارتفاع دروبین امتحان کنید.

29 - حالت نشسته مختص عکاسی غیررسمی نیست. می‌توانید با کمی خلاقیت عکس‌های رسمی از سوژه بگیرید.

30 - در عکاسی گاهی حالتی که سوژه به خود می‌گیرد، خلاف مفهومی است که زبان بدن او منتقل می‌کند. برای مثال اگرجه حالت دست به سینه و پاهای بسته نشانه یک مانع است، اما در عکاسی این ژست یک حالت خوب و جذاب به شمار می‌آید.

31 - همیشه لازم نیست دست‌ها را در یک جا مشغول نگاه دارید.گاهی آنها را آزاد بگذارید تا ژست‌های متفاوتی داشته باشید. پا نیز از این قانون مستثنی نیست. البته بهتر است وزن را روی یک پا نگهدارید.

32 - ژستی برای عکاسی در حالت تمام قد. قرار دادن دست یا انگشت داخل جیب نیز میتواند نتیجه خوبی داشته باشد.

33 - یک حالت خوب برای داشتن عکس‌های تابستانی زیبا. از سوژه بخواهید کفش‌هایش را درآورده و به آرامی حرکت کرده و قدم‌ها را یکی از پشت دیگری بردارد.

34 - دست‌ها را در پشت پنهان کنید. در این حالت حتی میتوانید به یک دیوار تکیه کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

35 - یک ژست رسمی و زیبا. در این حالت سوژه کمی مایل ایستاده و با خم کردن سر خود به دوربین نگاه می‌کند.

36 - قرار دادن هر دو دست روی کمر در هر دو حالت تمام‌قد و نیم‌تنه استفاده می‌شود.

37 - در صورت امکان از یک وسیله بلندقد به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. در این صورت یک ژست رسمی و مثبت خواهید داشت.

38 - حالت نیمه نشسته در فضاهای داخلی یا خارجی زیبایی خاصی به تصاویر می‌بخشد.

39 - یک ژست زنانه و زیبا.

40 - یک ژست پرطرفدار در بین زنان و دوست‌دارن مد.

نظرت چی بود؟
کلمات کلیدی
نظرات
اولین نفری باشید که نظر می دهید!

برای نظر دادن و مشاهده همه نظرها وارد حساب کاربری خود شوید